Tick Tack

If Rune


Tiden går och praktiken har tagit mycket utav min tid både när det gäller det ena och det andra. Har desvärre inte hunnit blogga varje dag som jag kanske skulle ha velat, men ska försöka så gott det går i fortsättningen. Förra veckan var mycket händelserik, avslutade jobbet i fredags kl.16. Fick in ett larm vid kl.14 som vi var tvugna att åka ut på. Var rätt tragiskt då vi fick ringa efter en ambulans när "gubben" i fråga inte alls var sig lik, riktigt blek bl.a. Har träffat honom flera gånger tidigare men trots det fick han för sig att jag var hans dotter. Lite skumt men ibland kan det även slå lite slint i skallen på våra gamla, man får göra så gott det går :)
I lördags var jag på fest ute hos Michelle, blev lite väl mycket dricka för min del med tanke på att jag hade match dagen efter. Kvällen var för övrigt mycket trevlig och jag tackar alla för en kanon kväll :)  
I söndags var det dags att packa väskan igen och åka iväg på match i Ljungsbro. För er som inte vet vart det ligger så ligger det i närheten utav Linköping och är ungefär som Kungsör till storleken. Var även våran första match med de nya kläderna, riktigt nice får jag lov att säga. Mindre roligt var ju att domarna var värdelösa och motståndarna såg ut som heffaklumpar. Du kan säkert själv lista ut att det blev en förlust. Men det är bara att bita ihop och tagga till inför hemma matchen sen. 
I måndags var det dags för ny vecka igen vilket för min del även innebar praktik. Fick en liten sovmorgon då jag började först vid kl.12. Slutade sedan strax efter kl.21. Blev även nu en händelserik dag med fullspäckat schema. Fick vara med vid sondmatning för första gången, vilket innebär att man ger mat (näring) genom en tunn slang som går in i magen. Min handledare råkade av misstag även ge fel medicin till en person. Blev lite panik då vi var mitt ute på vischan i Valskog när hon kom på det. Vi blev tvungna att ringa sjukvårds upplysningen som kunde konstatera att det inte var någon fara då det inte var några farliga mediciner, tur det :)
Igår jobbade jag till kl.16 och framåt kvällen var jag iväg och tränade. En lugn dag för övrig med riktigt dåligt väder.
Idag började jag kl.07.30. Har hunnit med några besök och har även varit ut till en dam på besök i två timmar. Hon ligger inför döden så behöver mycket hjälp nu i slutkampen. Sorgligt att sen en person bara bli mindre och mindre för varje dag och inte ha den där gnistan i ögonen längre. Finns inget som kan hjälpa henne då hon har flera tumörer i hjärnan så man kan inte göra så mycket mer än att vänta, usch hemskt är det... Nu är jag hemma på lunch så ska strax kila iväg och jobba nån timme till. Ha en fortsatt trevlig dag :)

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0