Darker days are drawing near

regn


Vaknade idag utav att ytterdörren smällde igen. Pappa som kom hem på lunch. Kände stelheten i hela kroppen och hur ögonlocken var tunga som bly. Och innan jag visste ordet av det hade jag lyckats slumra till igen. När jag vaknade nästa gång vände jag mig om och tittade på klockan. 14.30 visade den. Shit! tänkte jag högt för mig själv och for upp som en kulspruta. Pappa skulle sluta om en halvtimme och han som skulle skjutsa mig till Lovisa. Jag sprang ner till köket för att göra iordning något att äta, blev tacos kvar från gårdagen. När jag nu tittade på klockan visade den 13.35. Konstigt tänkte jag, och så slog det mig. Sommartiden är ju slut och då jag inte har varit här på ett tag så har jag givetvis inte ställt om klockan. Pulsen började sagta glida tillbaka till det normala och jag kunde göra mig iordning i lugn och ro. Lite efter tre slaget fick jag skjuts till Lovisa där jag spenderade i stort sett hela kvällen. Blev till att plugga en del då jag har prov efter lovet men lite skitsnack hann vi också med. När jag lämnade Lovisa möttes jag av ett riktigt oväder. Såg den första snön drilla ner ifrån himlen blandat med regn. Ingen vidare kombination så det blev till att skynda snabbt till bilen där pappa väntade. 
     Nu är klockan strax innan 01 så ska börja röra mig mot sängen. Imorgon väntar en dags hundvakt åt min lilla Diza, det ser jag fram emot :) Godnatt !   

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0