Jealousy

..


Tänkte ta upp ett ämne som många människor har problem med, och som tyvärr vårt land Sverige är känt för. Avundsjuka. Folk snackar skit som aldrig förr, känns det som. Finns inte längre någon gräns, människor har inte längre någon värdighet i det dom säger. Utan hittar istället på saker. När man ser det såhär svart på vitt, så ser man kanske också grunden till varför det är så. Jag tror absolut att det beror på avundsjukan... Folk mår mer och mer dåligt över sig själva. Idealen blir sjukare och sjukare, det räcker inte att vara smal utan man måste vara benig. Nu mera är det faktiskt inte utseenden som räknas, utan även status, och vad ger status mer än pengar? Därför börjar det snackas, så att folk kan försöka vinna denna status, i hopp om att bli lyckliga. Helt förgäves. Jag undrar hur många gånger i mitt liv jag har fått kommentarer för att jag är smal, för att jag inte äter i skolan. Jag ska berätta sanningen för er, det som jag hör går in genom ena örat och ut genom det andra. Så länge du inte accepterar mig som jag är så har jag 0 respekt för dig, man ska respektera varandra och se varandras olikheter, tänk om alla såg ut som dig, skulle du må bra då? Du är unik precis som du är, försök inte att vara någon du inte är.

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0