Speedway GP

ullevi


Helgen som har spenderats i Göteborg har varit riktigt lyckad. Jag, far och syster bodde hos Eskil, en god vän till min far. Igår (lördag) spenderades förmiddagen på nordstan och tiden innan speedwayen så var vi på Liseberg. Eller ja jag gick in och åkte Balder med syster en gång och sen ut igen för att passa på och träffa Jonathan, inte varje dag jag är i Göteborg. Han bjöd mig på fika och vi hade det allmänt trevlig, det tackar jag för :)

Kvällen på Ullevi bjöd på en enorm underhållning, spänningen låg i luften redan från det första heatet fram tills det sista. Antonio Lindbäck som fått ett Wild card just till den här tävling imponerade stort för att ha kommit tillbaka från ett upphåll från speedway världen, mycket tack vare Tony Rickardsson. De 3 svenska förarna, Fredrik, Andreas och Antonio tog sig alla till semifinal men det var bara Antonio som nådde fram till finalen där han slutade 3:a efter Jason Crump på 2:a plats och tävlingens yngsta förare, 19-årige ryssen Emil Sajfutdinov på 1:a plats.  


Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0