Speedway tomorrow

speedway


"Ni vet det finns ju ett speedway lag som heter Kaparna, tror du att dom flyger till sina tävlingar?
- Ja hej det är vi som är Kaparna, vi tänkte checka in lite bagage.
Flygvärdinnan går framåt i planet.
- Ursäkta, de här platserna är reserverade för Kaparna.
Det bästa blir om de är lite sena och piloten måste säga, *pling plong*
- Anledningen till att vi står stilla på marken är för att vi väntar på Kaparna. Ladies and gentlemen we are waiting for the highjackers. I repeat the highjackers."



Handledarmötet på körskolan i tisdags blev 3 låååånga timmar, men väldigt nyttiga 3 timmar skulle jag ändå vilja påstå :) Tufft på skolfronten är det också, lärarna måste verkligen njuta av att ösa arbeten över oss så här mot slutet. Hade matte prov i onsdags, ekvationer, gick faktiskt bra. Färdigställde uppsatsen om Parkinson också som jag även lämnade in, 14 sidor blev det, inget arbete som gjordes över 1 dag vill jag påpeka. Skolveckan avslutades igår med en idrottslektion, blev till att springa spåret på ett par km. Precis vad man behövde innan Valborg firandet ;) Jag och Malin stötte dock på ett hinder innan vi avklarat spåret. Jo när vi kommer runt kröken så står det en golf med tre herrar i mitt på spåret. De påstod att de varit på väg till Sthlm men åkt vilse, ja hur man nu lyckas hamna mitt i skogen i Eskilstuna då är min stora frågan? Jag som bara följer de röda prickarna på träden för att ta mig fram gjorde ingen nytta i att försöka förklara hur de skulle hitta ut, så det blev Malins uppgift, vilket hon lyckades bra med (y) Halv sju kom jag ut till Arboga där jag spenderade min Valborg :)
    Åkte hem relativt tidigt från Arboga idag för att åka hem och måla huset. Blev ett par timmar spenderandes på stegen med penseln i handen, så var en skitig och trött Louise som stog där nöjd med sitt arbete sen, haha! Imorgon är det JVM i speedway i Eskilstuna, något som jag sett fram emot nu när speedway säsongen nyligen har dragit igång. Hoppas på härligt väder imorgon och många grymma heat :)

Kram Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0