Lumpen

:)


Fick ett brev från Pliktverket idag där det står att jag, efter att ha gjort en lämplighetsundersökning är lämpad för tjänstgöring i Försvarsmakten. Jag som ni säkert redan vet har varit intresserad av polisyrket sedan barnsben, och är fortfarande. Det har fallit sig naturligt att jag även haft som mål att göra lumpen. Jag älskar utmaningar och adrenalinkickar av alla slag. Sen tror jag att under tiden man tjänstgör så lär man känna sig själv och andra på ett annat sätt än vad man är vad vid, man lever tillsammans och man sammarbetar en hel del, vilket är otroligt nyttigt. Men framför allt, du får ett minne för livet. 
    Tydligen så är jag lämpad för tjänstgöring trots min astma, hur nu det kan komma sig? Klart att det var en positiv nyhet men å andra sidan vet jag att min astma är så pass svår i dagsläget att jag tror att lumpen skulle vara en fysisk omöjlighet. Jag hatar att säga att något är omöjligt, för allt går om man bara vill som jag brukar säga. Men att en dröm går i kras kan jag leva med, men drömmen om att bli polis ger jag inte upp i första taget ;)

Kram Louise 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0