Plastikkirurgerna

:p


Nu ska jag kolla på plastikkirurgerna. Vad tycker du om plastikoperationer?
Jag anser att man har all rätt i världen att förändra sin kropp, så länge man gör det för sin egen skull. Gör man det för att göra någon annan nöjd så anser jag att det är fel. Gör man inte operationen för sin egen skull så får man förmodligen inte själv ut någon glädje av förändringen. Risken är att förändrar man något för att göra en annan person nöjd så kanske man hittar flera fel på sig själv och blir totalt nere. Det jag tycker är hemskt är att vi ska behöva leva i en värld där man inte får vara nöjd med sig själv som man är skapt. Det är det som jag tror är det som ligger till grund för alla diskussioner som finns. Klart att man får operera sig. Men hur man mår över sig själv sitter inte i det yttre, det sitter inuti, i hjärta och sinne. Och det är DÄR man borde operera sig (metaforiskt talat), inte på utsidan. Men vill folk operera sig så är det upp till dem, absolut. Det är bara synd att det ska behöva vara så vanligt att människor inte trivs med sig själva. Jag tycker personligen att vissa personer går över gränsen med plastikoperationer, på många ser angreppen rent ut sagt förjävliga ut. Men alla gör vi våra egna val. Jag skulle själv aldrig vilja genomgå en plastikoperation så länge jag inte råkat ut för en olycka etc som påverkat mitt utseende på ett negativt sett. Jag vill vara äkta så länge det går.
En viktig fråga att ställa sig själv om man vill genomgå en plastikoperation tycker jag är: "För vems skull gör jag detta?"

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0