15/10

sjuk!

Nu börjar jag bli riktigt trött, trött på att vara sjuk! Har haft feber och halsont sen i fredags, borde ha släppt vid det här laget, right? Fick även tabletter mot halsfluss i söndags som ska hjälpa inom 2 dygn, har dom gjort det? Nej! Imorse bestämde jag mig för att jag inte orkar ha det såhär längre så jag bokade tid hos läkaren. Väl där nere träffade jag Björn, jätte trevlig för övrigt och han konstaterade att jag var ovanligt svullen och enligt honom så var det ingen vacker syn att se mig i halsen. Han skickade mig till provtagning, den visade att jag inte hade halsfluss och inte körtelfeber men en riktigt hög sänka. För er som inte vet vad sänka betyder så innebär det att om man har en hög sänka har man en bakteriell infektion, och har man det motsvarande, en låg sänka så har man en virusinfektion. Har man varken halsfluss eller körtelfeber så är det enligt Björn en gåta att lista ut vad det kan vara. Och det kändes ju bra att höra? Eller inte... Fick hursomhelst ut nya piller som jag ska prova i 1 vecka, tråkigt nog har dom anknytning till kåvepenin som jag är allergisk mot så det kan hända att jag får en allergisk reaktion av de nya tabletterna. Björn tyckte iaf att det var värt en chans och i värsta fall är det bara för mig att ringa ambulans, om jag skulle få andningssvårigheter och utsslag vill säga vilket jag naturligtvis inte hoppas på nu när jag är själv hemma och allt! Blir inte jag frisk nu kan jag lova att det är nått som går sönder här hemma -.-

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0