Torsdag

:)


                                                                       - Jesper Odelberg


Igår var jag och lyssnade på Jesper Odelberg under arbetstid. Jesper är en svensk stå upp komiker som har en CP skada. Blev väldigt imponerad över hur stark Jepser är som person och att han har gjort något bra utav sitt liv. Något han sa som nog fick dom flesta att tänka till var: Jag är inte cp, jag är Jesper som HAR en cp skada, det är inte ett beteende utan en skada som ger mig ett funktionshinder vare sig jag vill eller inte. Där har vi något som vi svenskar ofta drar skämt - och har fördomar om. Tänk om du själv hade varit i samma situation, hade du velat bli kallad cp då? Antagligen inte... Hur som helst, en helskön och stark person, Keep on!
   Idag fick jag sluta vid 12 då det vi skulle göra under eftermiddagen blev avbokat. Så jag har packat till far och hunnit plugga lite. Ikväll blir det gymmet!

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0