Torsdag

:)


Redan i 1:an fick vi välja inriktning till 2:an. Jag valde, Sjukvård, Geriatrik och Socialt Behandlingsarbete. Sjukvård ingick i alla inriktningar men eftersom jag är intresserad av polis yrket så såg jag Socialt Behandlingsarbete som ett kul och lämpligt val. Geriatriken fick jag med på köpet. Idag började vi socialt behandlingsarbete kursen. För att ni ska ha någorlunda koll på vad det handlar om så ska jag räkna upp de viktigaste huvudområderna och dom är: Misshandel, Missbruk, Sexuella Övergrepp, Kriminalitet, Våld, Barn som far illa osv. Redan nu kan jag säga att den här kursen kommer bli väldigt intressant och lärorik :) 
   Dagen idag bestod av 4 st Socialt Behandlingsarbete lektioner, lite drygt att alla ligger på samma dag men det får man ta :) Sista lektionen fick vi arbeta hemma med en uppgift så jag hann med 12 bussen hem.

Kram Louise 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0