Sebbe

:)


Såg att de 3 nya avsnitten av "True Blood SO3" hade laddats upp idag så var tvungen att nörda lite, därav denna sena uppdatering. Träffade Lola nu ikväll en stund, pratade om allt mellan himmel och jord och avslutade kvällen med filmen "Sebbe". En grymt bra film ur min synvinkel som ger en god inblick i hur vissa barn har det i Sverige. Fick mig verkligen en rak höger i hjärtat. Filmen tar upp ämnen som fattigdom, utanförskap och våld, teman som döljer sig bakom Sveriges s.k. "trygghetsstämpel". Hur ofta tänker vi på hur bra vi har det? Vilken historia ligger bakom de tystlåtna barnen i skolan? Vad får egentligen människor att gå över gränsen? Detta var tankar som dök upp i mitt huvud under filmens gång. Jag har sett väldigt många bra filmer den senaste månaden som satt mina tankar i en riktig bergochdalbana. Jag har funderat så mycket på livet, ödet, framtiden och allt man kan tänka sig. Några svar på mina tankar har jag inte förväntat mig utan det låter jag framtiden få besvara.  

Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla tankar kommer att lösa sig med tiden!

2010-07-18 @ 11:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0