Spanien 2010

Som jag nämde tidigare så har jag haft en sjukt underbar och minnesvärd resa. Har träffat så mycket nya underbara människor som delat med sig av både skratt och erfarenheter. Jag känner bara mer och mer samhörighet med Spanien för varje gång. Spanien och Sverige är långt ifrån lika, det är något jag under dessa år har lagt stor uppmärksamhet på. Framförallt så handlar det om alla dessa ideal som vi i Sverige besitter. Vi har förväntningar på hur man ska vara, hur man ska se ut, vilken utbildning man ska ha osv, sånt finns inte i Spanien! Går du runt i bikini på gatan, eller iklädd i fotbollströja med målning i ansiktet eller kanske sitter i rullstol så är det inte en jävel som bryr sig, för i spanien är alla lika mycket älskvärda oavsett sina fel och brister. Med andra ord så beundrar jag Spanien och känner mig ibland mer hemma där än vad jag gör här.
   Tänkte dela med mig av mina minnen här nedan i punktform, blir lättare för mig men även för er att hänga med.

Minne 1: När vi inviger första kvällen med en Mojito på Tahiti tillsammans med Gabriel och mr x, så härliga grabbar! Marockanerna som vi träffar senare på kvällen är också minnesvärda, på så sett att de var just marockaner, haha!
Minne 2: När Timo gör sin omkörning på väg till Dunnys store med fuck you fingret upp genom takluckan till bilen som precis backat in i hans BMW. The main event kommer sen när gubbjäveln som backade in i hans bil parkerar på Dunnys Store och det finska temperamentet hos Timo dyker upp, helt klart ett minne för livet!
Minne 3: När vi träffar Sean Banan och Salam på La Cepa Playa även i år, så kul då jag fick Salams msn förra året, haha!
Minne 4: När vi börjar andra utekvällen på Tahiti och träffar Irländarna James, Jack och Shane + de resterande 2 jag inte kan komma ihåg namnet på (a) Det blev en lång natt med dessa grabbar och nästan en sex on the beach för Cissi, haha! Och inte nog med det så träffar jag två holländare, närmare bestämt Joe och Clarance. Mer om dom senare.
Minne 5: När jag prövar på att äta bläckfisk, mussla och snigel, hör ni hur sjukt det låter? Att JAG provar något dylikt, dock under press av Timo. Inte okej!
Minne 6: Våran "safari tripp" i bergen med BMW:n. Vi åkte helt enkelt vilse och försökte hitta en väg hem genom bergen, tänk dig en smal grusväg med stup på båda sidor, en värme som inte går att beskriva, en icke fungerande ac, ingen täckning, inget vatten och inga hus i närheten, helt insane! Men efter nån timme hittade vi ut till en asfaltsväg vilket var ett gott tecken.
Minne 7: PELLE! Timos bästa homie som helt enkelt är ett kapitel för sig. Skön snubbe men samtidigt såå dryg.
Minne 8: Eclipse, som vi för övrigt såg på bio hela 2 gånger. Fetaste bio salongen ever, duken var 3 gånger så hög som min husvägg, det är obeskrivligt!
Minne 9: Marbella. Tänk dig en stad full av båtar värda miljoner, alla kör Ferrari, Lamborghini, BMW osv och längs gatorna ligger butiker som D&G, Armani, Gucci osv, finns bara en sak att säga, välkommen till Marbella!
Minne 10: Spanien matcherna! Fyfan vilket jävla drag det har varit. Jag älskar fotbollsstämningen när hela landet kokar. Barerna är fulla, gatorna är fulla och alla går iklädda spanien tröjor och är målade som jävla as. Något som Sverige aldrig skulle kunna nå upp till!
Minne 11: Strippstångarna! Har aldrig dansat så mycket pole i hela mitt liv, grymt! Och all creds som jag och brudarna fått, man tackar och bugar!
Minne 12: När jag, Cissi och hennes halvsyrra Nike träffar engelsmännen Tom, Joe, Dan, Craig och Mike. Dessa var helt klart de skönaste och trevligaste killarna på hela resan. Har delat med mig så mycket av mig själv och fått så mycket värdefullt tillbaka. All lycka till i livet grabbar! 
Minne 13: Holländarna. Obeskrivligt sköna snubbar som kör sitt eget race och skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker, precis så det ska vara!    
Minne 14: Mina och Nikes dagar på stranden, guld värda! Så kul, speciellt med alla spanjorer som härja runt ;)
Minne 15: När jag och Nike festar 11-04 sista natten och åker direkt från klubbarna till flygplatsen, insane! Sen att planet var paj och jag och Cissi fick vänta 4 timmar på ett nytt för att kunna ta oss hem är också ett minne för sig.
   Där har jag delat med mig av de viktigaste minnena i förenklad form, och det är långt ifrån allt och alla detaljer ;) Nedan kommer lite bilder, observera att det står datum på vissa och andra inte.

:)


:)


:)


:)


:)


:)


:)


:)

San Juan-Spansk midsommar

:)


:)


:)


:)


:)


:)

Våra älskade Mojito´s

:)

Gabriel

:)


:)


:)

Marbella

:)


:)


:)


:)


:)


:)


:)


:)

Dan, Tom & Craig med Nike i bakgrunden

:)

Engelsmännen

:)

Tom

:)


:)


:)


:)

Joe & Maya med Timo i bakgrunden

:)


:)


:)


:)

Jag tar en powernap

:)

Jag sover på flygplatsen

Det var några bilder, har varken tid eller ork till att lägga upp alla, hoppas ni är nöjda iaf! Och det blev inga strandbilder då vi inte ville riskera att kamera och mobil skulle bli stulet.

Kram Louise




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser helt underbart ut!

2010-07-18 @ 11:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0