Torsdag



Igår valde jag att inte uppdatera då jag inte var hemma förrän kl.22. Hade som sagt sista utbildningstillfället på Röda Korset igår, så nu är jag färdigutbildad! Känns jättebra, jag tycker att kunskap i HLR och första hjälpen är något som varje enskild individ borde besitta. Det sker 20 hjärtstopp varje dag i Sverige, och en hjärtsäker miljö börjar trots allt med att många kan HLR. Jag skulle vilja påstå att många människor ute i vårt samhälle "tror" att de vet hur man räddar en annan person. Men det är skillnad på att tro och att veta. Gällande HLR så finns det stora skillnader på hur man utför det på ett barn gentemot en vuxen, och det måste man kunna! Det är även viktigt att du vet hur du ska stoppa en blödning, hur du skapar en öppen luftväg, hur du placerar en medvetslös person i stabilt sidoläge, hur du får bort ett föremål vid luftvägsstopp, hur du förebygger cirkulationssvikt, hur du gör för att organisera och handla på en olycksplats osv osv. Kan du allt detta, då kan du kalla dig FULLÄRD!
   För att komma till den här dagen så sticker jag snart in till Västerås för att gå lite på stan tillsammans med Frick, ska bli skönt att få komma iväg lite :) Senare ikväll ska jag försöka ta mig ner till gymmet!

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0