Projektarbete

:)



Blev ingen uppdatering igår då jag i princip spenderade hela dagen efter skolan med Cissi, Helena och Timo. Kände att det var lika bra att passa på, jag menar, ser ju inte dom förrän efter studenten nästa gång!?
   På tal om projektarbetet som jag nämde lite om i förrgår så ser det ut att bara kunna gå bra just nu. Lovade er att jag skulle berätta om min och Malins idé så fort det började se lite ljusare ut, vilket det gör nu. Jo vi ska göra ett projektarbete om HLR, hjärt-och-lungräddning, i årskurs 8-klasser på två skolor, en i Kungsör och en i Eskilstuna. Och för att få göra det här arbetet måste vi skaffa oss en instruktörsutbildning i HLR, vilket vi nu har skaffat oss, gratis, och som kommer att äga rum i september. Det handlar om att man ska kunna innan det händer, och våga när det väl händer. Katastrofer inträffar inte bara på avlägsna platser runt om i världen, den kan likaväl inträffa i din närhet. Att veta hur man ska agera när en människa svävar mellan liv och död är en trygghet både för dig själv och för människorna i din omgivning. Med vårt projektarbete vill vi få människor, ungdomar i det här fallet att våga gripa in och hjälpa en annan människa. Att våga hjälpa en annan människa är inte bara något som vi har användning av när en medmänniska är i nöd, det är något som vi och våra medmänniskor har användning för varje dag, i hela våra liv.

Kram Louise

Kommentarer
Postat av: maliinlarsson

bra förklaring darling ;)

2010-09-02 @ 19:04:55
URL: http://maliinlarss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0