Dag 21 - Det här vill jag bli när jag blir stor


Under hela min uppväxt har jag fascinerats av polisyrket, jag har alltid sagt att det är polis jag ska bli och jag håller fast vid det än idag. Dock så anser jag att man som 20 år, (vilket man måste vara för att söka in till polishögskolan) inte är fullt så mogen som det yrket egentligen kräver. Jag vill ut på arbetsmarknaden och skaffa mig erfarenheter i livet innan jag skickar in min ansökan, därför kommer jag att studera till sjuksköterska och arbeta som det de kommande åren. Och vem vet, jag kanske fastnar för sjuksköterskeyrket och känner att det är det jag vill göra resten av mitt liv, ja då kommer jag naturligtvis att fortsätta med det, men jag vägrar gå resten av mitt liv och fundera över om jag hade kunnat kvalificera mig som polis, därför kommer jag någon gång i livet pröva att söka in, sen återstår det att se hur det går... Det jag vet till 100 % är att jag vill arbeta med människor, jag vill hjälpa andra människor, och det gör jag både som polis och sjuksköterska.

Kram Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0