Dag 15 - Mina framtidsdrömmar


Ibland kan det vara bra att stanna upp i tillvaron och tänka över sina drömmar. Vad vill jag göra av mitt liv och hur ska jag göra för att nå just dit? I frågan om sina framtidsdrömmar så svarar många att bli rik och att få ett bra jobb. Personligen så tror inte jag att rika människor är lyckligare än någon annan. Pengar i sig är inte lycka för mig, däremot kan de saker pengar medför göra en lyckligare för stunden. Lycka för mig är att leva i nuet, att se världen och uppleva mina drömmar samtidigt som jag är omgiven av människor jag tycker om. Jag har många framtidsdrömmar och kommer skapa fler ju äldre jag blir, men just nu så är mina framtidsdrömmar följande: 

* Ta studenten och vara nöjd med vad jag har presterat under min gymnasietid. 
* Studera till sjuksköterska med start 2012 och med små steg börja bygga upp ett liv på egen hand. 
* Besöka Spanien så ofta jag kan och så småningenom lära mig spanska helt flytande. 
* Ta MC kort. 
* Att söka till polishögskolan när jag känner att jag är redo och har erfarenheten som sjuksköterska i bagaget. 
* Hålla kontakten med de få fina vännerna jag har. 

Kram Louise  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0