Dag 5 och 6


Dag 5 - Vad är kärlek?

Det finns många recept på hur man bakar en kaka. Samma sak gäller för konsten att bygga relationer och definera vad kärlek är. Kärleken är motsatsen till hatet och det innebär att den förenar människor, till skillnad från hatet som sliter isär och förstör. Kärleken är villkorslös, den kräver egentligen ingenting tillbaka, men den som ger kärlek får nog ofta kärlek tillbaka. Det är en känsla som framkallar andra känslor, som oro och sorg. Oro för att mista dem du älskar, sorg när du mister dem. Men för det mesta förknippas nog kärlek med glädje. Jag kan även tro att kärlek är den enda sanna, absoluta, långvariga glädjen. Den enda glädjen och rikedomen i livet som egentligen behövs. Kärlekens värde är så mycket högre än värdet av materiella ting. Den som har kärlek från andra behöver ingenting annat. När allt ställs på sin spets är kärleken det enda som spelar någon roll. Ingenting annat kan vara mer värt än just kärleken. Den får människor att bryta lagar och regler. Den får människor att förenas över sociala normer och gränser. Kärleken får den mörkaste dagen att fyllas med liv, värme och ljus. Kärleken går över mitt förstånd och den är egentligen ingenting som jag kan beskriva.

Love all, trust a few, do wrong to none.

Dag 6 - 10 saker du inte visste om mig

1. Jag är rädd för dockor.
2. Jag drömmer ofta om att jag blir kidnappad.
3. Jag kan vara långsint.
4. Jag har dåligt minne.
5. Min favoritdrink är mojito.
6. Jag är en riktig vinnarskalle.
7. Mitt nyårslöfte som var att inte äta godis höll jag i tre år.
8. Jag älskar att klättra, satt i lyktstolparna när jag var liten (a)
9. Jag har aldrig rökt eller snusat, *stolt*
10. Jag har spelat handboll i 10 år. (nu kör jag enbart gym då laget la ner våren 2009)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0