Back in SWE

I Lördags 19.10 Turkisk tid avgick bussen från hotellet i Alanya till flygplatsen i Antalaya. Bussresan tog 2 timmar och planet hem skulle lyfta 00.00. Väl framme i Antalaya fick vi reda på att flyget hem var 1 timme försenat, ganska tippat. 04.00 på Söndag morgon landade vi på Arlanda, och 06.30 var vi åter i Kungsör. Dum som jag är så kunde jag inte sova när jag kom hem för fem öre, så när jag väl somnade tillsammans med älsk på söndag kväll räknade jag ut att jag varit uppe 38 timmar totalt. Inte illa ;)
Hur som helst, resan till Turkiet har varit kanonbra om man bortser från några ynka saker. 18.00 lyfte flyget till Antalya den 28 maj och 04.00 den 29 maj la vi oss i sängarna på hotellrummet. Som ni hör så tog det väldigt lång tid innan vi väl var på plats och det berodde till viss del på att planet ner var försenat och att vi blev körda till fel hotell, hör ni hur det låter? Helt sjukt! Första dagen på stranden brände jag hela kroppen p.g.a. den kassa solkrämen vi köpt från Garnier, så ett tips, köp aldrig solkräm av det märket! Kunde inte sola alls dagen efter men de resterande dagarna pressade jag på ganska bra med vissa kroppsdelar täckta från solen. Annars har det varit en grym semster med störtsköna människor, god mat och gratis alkohol, ett minne för livet ♥ Hotellet hette för övrigt Krizantem, 4 stjärnigt med 3 pooler och allt, stekigaste hotellet jag besökt hittills, rekommenderas!

Kram Louise




































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0