Lördag

:)


Som ni kanske märker så ligger bloggen ganska långt ner på min lista vad gäller prioriteringar just nu. Det som ligger några pinnhål högre upp är familjen, vännerna, skolan och jobbet. Allt i livet handlar om prioriteringar, även fast jag går i skolan, i Örebro, pendlar flera gånger i veckan så har jag faktiskt tid med mina vänner, min familj och dessutom att jobba i Eskilstuna. Komiskt att vissa bara hinner med en grej medan en annan hinner med flera, allt handlar som sagt om prioriteringar och vad du väljer att lägga din tid på!
Förra veckan jobbade jag både lördag och söndag, hade två skitbra dagar på jobbet och dessutom en rolig och händelserik dag med Mia på söndagen, vissa människor är bara för goa!
Den här veckan har jag haft praktik, på Tybble VC, mitt förstahandsval av 30 valda platser, grym jag är! Hade lika tur i Sjukvårdskursen i 3:an på gymnasiet, fick välja först och valet föll sig naturligt på AVA, och kvar på AVA är jag, trivs som fisken i vattnet! Tillbaka till praktiken, där fick jag följa en distriktsköterska med specialkompetens inom Diabetes, min slutsats blev som förväntat, deras arbete skiljer sig med hästlängder från de som arbetar på sjukhuset runt om i landet. Lärorika dagar, helt klart, och kul hade jag!
Idag har jag jobbat, jobbar varje helg i princip, och har haft en kanonbra dag, ont i benen har jag dock efter allt spring. Nu hade jag tänkt varva ner med god mat med älsk framför tvn. Ha en fin kväll!

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0