Dag 10


- Ca 3 minuters spottande, äckligt, jag vet!

Precis när jag publicerat inlägget igårkväll så gick jag för att göra mina dagliga kvällsrutiner. När jag står där böjd över handfatet och sköljer av ansiktet så ser jag plötsligt en massa blod i vattnet. Det tar en stund innan jag inser att det faktiskt kommer från min mun. Stänger av vattnet och tar en titt ner i halsen, och mycket riktigt, det blöder, och inte så lite heller. Munnen fylls snabbt och istället för att svälja blodet spottar jag ut det i handfatet. Det blöder på en bra stund innan den stora mängden avtar. Jag får en plötslig skärande, djup smärta från såren som strålar ut i båda öronen. Det gör så ont så jag knappt vet vad jag ska göra. Efter 5 minuter avtar smärtan. Jag går tillbaka till sängen där jag efter en stund känner hur det plötsligt börjar blöda på bra igen. Ca 1 timme blödde det på bra och nån stans mitt i alltihopa somnar jag.
Det kändes som att händelsen igårkväll hade något att göra med det jag skrev i inlägget igår. Vad är att blöda mycket, vad är att blöda lite? Det är jättesvårt att definiera men jag kände aldrig att jag behövde ringa ett samtal igår. Visserligen så tycker jag att jag blödde mycket men samtidigt så kände jag mig aldrig oroad. Som mycket annat är det nog lika mycket individuellt om man blöder eller inte blöder efter en sånhär operation, och i så fall hur mycket man blöder. Men som sagt, är du det minsta osäker på något, ring!
Smärtan i halsen har idag varit precis densamma som igår. Dock har jag idag inte blödit något såvitt jag vet, och det känns bra. Har legat ute i solen i flera timmar under dagen och bara stekt, underbart skönt! Känner fortfarande att min kropp saknar mycket energi då jag många gånger får den s.k. "svimningskänslan". Men då jag fortfarande inte har kunnat äta normalt än, så är det fullt förståeligt.
Eftersom att jag skattar min smärta dagligen, och kommer att göra i 14 dagar så kommer jag att fortsätta dela med mig om mina dagar fram till dag 14. Sen kommer jag att sakta men säkert glida ifrån operationen som ämne och återgå till mina gamla vanliga tråkiga uppdateringar. Naturligtvis så kommer jag att nämna smått hur det går fortsättningsvis och när min smärta försvinner, för gott!

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0