Dag 6


- Fick dessa av älsk när han kom och hälsade på idag ♥

Igår kväll tog jag lite vaniljglass framför BB innan jag gick och la mig, vilket jag nog inte skulle ha gjort. Blev så illamående att jag nästan höll på att svimma inne på toaletten. Jag vet inte vad det är, men jag tror att vaniljglassen i kombination med den fruktansvärt äckliga smaken jag har i munnen inte gifter sig så bra smakmässigt och resulterar i illamående. Tanken slog mig då jag även blev illamående tidigare i veckan efter att ha ätit bl.a. vaniljglass, fick t.o.m upp allt igen den gången. Så till er som väntar på att få halsmandlarna bortopererade, jag rekommenderar inte vaniljglass, kör på piggelin eller liknande ;) 
Som ni kanske förstår så bestod min natt till största del av illamående, vilket resulterade i att jag tog smärtstillande senare än beräknat för att undvika att kräkas. Så fort illamåendet släppt sov jag gott genom hela natten, om man bortser från mardrömmarna. När jag vaknade var smärtan i halsen på skala 6 och har hållt sig där hela dagen, hanterbart med andra ord. Kände mig även så pass pigg idag så jag kunde ta min första dusch på 6 dagar, underbart! Mindre underbart var det när jag höll på att svimma idag igen, den här gången efter duschen. Bara att duscha är en stor påfrestning för kroppen när du knappt har varit uppegående från sängen tidigare. Så mina vänner, ta det lugnt, vad ni än gör när ni har varit sängliggande länge.
Angående svullnden i halsen så har den fortfarande inte gått ner, jag förstår inte, hur lång tid ska det ta? Gomspalten är minst 3 cm bred och hänger ner på tungan, vilket är otroligt obekvämt. Att prata har väl blivit lite lättare, men inte mycket. Jag pratar långt ifrån normalt kan jag säga och det gör fortfarande ont, men det får ta den tid det tar. Och drömmarna om mat och gosaker, blir bara större och större!

Kram Louise 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0