Dag 9

Den här dagen har varit mer eller mindre lik gårdagen. Vaknade imorse med samma utstrålande smärta som igår som under dagen har övergått till en mer skärande smärta. I halsen syns det att det fortfarande är svullet, de vita beläggningarna finns kvar och blöder gör det också. Det svider något fruktansvärt och det smakar blod varje gång jag sväljer. Risken finns för blödning upp till ca en vecka efter operationen så det som jag går igenom just nu anser jag vara fullkomligt normalt. Naturligtvis kommer jag att ta kontakt med ÖNH om jag anser det vara lämpligt, t.ex. om jag skulle börja blöda mer. Då kan man ställa sig frågan, vad är att blöda mycket, och vad är att blöda lite? Jag skulle säga att det bara är du själv som kan avgöra det, vid minsta osäkerhet så vänd dig till avdelningen där du opererades, för de finns där för dig och dina frågor. Då jag själv jobbar inom sjukvården, och ser saker som många andra inte ser så har det väl blivit som så att jag privat inte kontaktar sjukvården om jag inte måste, eller om jag inte är mycket osäker och behöver råd. Det betyder inte att ni ska låta bli att kontakta sjukvården, absolut inte!
Annars då? Har passat på att vara lite i solen idag nu när värmen börjar komma mer och mer för varje dag. Nu när jag inte har varit ute mycket så noterade jag direkt hur fint det har blivit ute, så kul att se! 
Angående "mat" idag så lyckades jag få ner lite vattenmelon under dagen. Framåt kvällen skulle jag ge mig på fyllningen på en pizzabit men där tog det stopp. Precis som igår kom tårarna och smärtan bara skar hela vägen ut genom öronen. Så med det sagt hoppas jag på en betydligt bättre dag imorgon vad gäller smärta!

Kram Louise  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0