The Vow


Har precis sett The Vow eller Älska mig igen som de döpt den till på svenska. Hade höga förväntningar på denna film men den nådde tyvärr inte hela vägen. Visst, den var otroligt bra och hade ett vackert budskap men jag vet inte, hade förväntat mig mer. Filmen är verklighetsbaserad och handlar om Leo och Paige som är ett lyckligt gift par med åren framför sig. De råkar ut för en bilolycka, Leo klarar sig relativt bra men Paige däremot hamnar i koma. När hon vaknar upp har hon en minnesförlust som rör sig om flera år. Hon kommer inte ihåg vem Leo är, vart hon bor, vad hon brinner för osv osv. Budskapet med filmen kan enkelt uttryckas såhär: Can the love of a lifetime find a second chance?
Det kan vara svårt att föreställa sig hur det är att tappa minnet och aldrig återfå det om man själv aldrig har upplevt det. Jag hade i år den första minnesförlusten i mitt liv någonsin, det rörde sig inte om år, inte om dagar utan bara om ett flertal timmar, och tro mig, det räckte gott och väl. Att vakna upp och inte veta hur du hamnat där du befinner dig, att inte veta vad som har hänt och att ha ett enda sista minne från någonting, det är hemskt. Jag hoppas att jag aldrig kommer råka ut för något liknande igen, aldrig någonsin! Och till er alla där ute, hjärnan är det mest unika och ömtåligaste vi har, så var rädd om den. Och blir du eller någon i din närhet utsatt för ett slag mot huvudet, även om det bara är ett litet sådant, tveka aldrig, ring 112, direkt!

Kram Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0